Torsdag 7 maj öppnar Täby
Välkommen på träning torsdagar och lördagar. Fortsätt läsa Torsdag 7 maj öppnar Täby
Välkommen på träning torsdagar och lördagar. Fortsätt läsa Torsdag 7 maj öppnar Täby
Nu är Lekhyttebanan farbar, det ligger en del ris på vissa partier och en och annan pil saknas. Men i övrigt är banan fin. Välkomna på träningsdagarna onsdagar och söndagar. Tänk på att banan inte har banlicens och då är det reggad hoj och körkort som gäller. Täby håller vi stängd ett tag till tills depån och diverse blöthål torkat upp. Fortsätt läsa Lekyttebanan öppnar igen
I Täby är både depå och bana för blöt och i Lekhyttan ska vi röja spåret efter avverkning. Vi meddelar när banorna är öppna igen. Troligen öppnar Lekhyttan först. Fortsätt läsa Täby och Lekhyttan fortsatt stängda.
17 medlemmar slöt upp på vårt årsmöte den 18 mars 2026 och fick smaka på bästa räkmackan söder om Örebro serverad av caféet vid Markaspåret i Adolfsberg.Vi passade också på att hylla en av flera medlemmar som ser till att vi 180 övriga medlemmar får en fin upplevelse på våra banor: Lars-Göran Andersson som framförallt ser till att Täby-banan ger oss andra vad vi behöver, bl a 210 ton grus! / Mötet gav styrelsen ansvarsfrihet för 2025 och styrelsen omvaldes och ser ut som följande:a. Ordförande: Roger Elverskog (1 år kvar)b. Vice ordf. / Sekreterare: John Rydbjer omval på 2 … Fortsätt läsa Referat från årsmötet
Då finns dagodning och verksamhetsberättelse här. De kommer även finnas tillhanda utskrivet på årsmötet. Varmt välkomna onsdag 18 mars kl 18.00 på Cafe skogen i Glomman (kräver anmälan för räksmörgås senast tisdag 17/3 kl 10.00 på info@orebroenduro.se eller på vårt Facebook-event. Dagordning >> Verksamhetsberättelse >> Fortsätt läsa Årsmöteshandlingar
Den 18 mars kl 18.00 är medlemmar välkomna till vårt årsmöte som håls på Cafe Skogen, Glomman, Adolfsberg. Årsmöteshandkingar kommer att läggas ut här på sidan några dagar före.Vi har tidigare använt Post Nords tjänst för automatiska fysiska brevutskick inför årsmöten och andra viktiga händelser då flera inte är aktiva på facebook. Nu har dock den tjänsten upphört hos PostNord och vi har ca 10 medlemmar som vi inte har e-postadress till. Om du vet med dit att du INTE fick vårt mailutskick den 18 februari om årsmötet så ge oss ett mail på info@orebroenduro.se och meddela din riktiga e-postadress … Fortsätt läsa Kallelse till årsmöte
Pga tjällossning och risk för fastkörning i depån så stänger Täby-banan. Lekhyttan stängs pga avverkning. Vi räknar med hela mars och återkommer när vi öppnar igen. Pilängen är öppen som vanligt. Fortsätt läsa Täbybanan och Lekhyttan stänger i mars
Vi stänger nu Täby-banan till nästa deltävling i Snöserien den 8 februari på Täby Endurobana. Därefter ordinarie träningstider torsdagar och lördagar. Fortsätt läsa Täby-banan stängd till 8/2
Fredag den 12/12 kördes tidsträningen Luciakåsan på Pilängen för sjunde året i rad. Pilängen uppvisade kåsa-före delux där kåsageneralerna John Rydbjer och Jonas Lyttbacka hade ordnat med en trevlig kåsabana. Publikmagneten var ett brett träsk som till och med var … Fortsätt läsa Luciakåsan för sjunde året
Inte helt oväntat tog Anders Karlsson ytterligare en inteckning i KM-pokalen på detta snabbt utlysta klubbmästerskap som höll på att regna bort. Andra platsen tog Joachim Fredriksson som jagade Anders tappert men fick se sig slagen med 3,5 minuter på sju varv.Arvaby-banan bjöd ett hårt motstånd i snålblåsten men nio tappra förare kom! Fyra förare fick till sju varv på de 45 minuternas åktid medan somliga kämpade sig igenom två varv. Lyttbacka och Elverskog kom till platsen med bara dubb fram och det skulle visa sig bli en hal tillställning då det var frost i backen men Jonas Lyttbacka fick … Fortsätt läsa Anders Karlsson vann KM i Arvaby